مهرتاش جانمهرتاش جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 27 روز سن داره

مهرتاش فرشته مهربانی ها

من و مهرتاشم 29 هفته رو پشت سر گذاشتیم

1390/11/1 11:29
نویسنده : یه مادر عاشق
447 بازدید
اشتراک گذاری

امروز 9 هفته آقا مهرتاش من کامل شده و از فردا هفته 30 رو شروع میکنه چقدر روزشماری کردم تا برسه به این هفته

امروز که می خواستم اطلاعات هفته 30 رو بنویسم یهو نگاه کردم به اون لیست بلند بالای شماره هفته ها ، یادم اومد خیل وقت پیش قبل از اینکه مهرتاشم رو توی وجودداشته باشم اطلاعات رو می خوندم و می گفتم وای چه طولانی ( 40 هفته !!!!)  ، اما حالا رسیدم به هفته 30 واین برام خیلی خوشایند و جالبه

 

الان مهرتاش من داره وول وول می خوره بلا

مهرتاشم الان کمي بيشتر از 39.3 سانتي متر شده  و وزنش به  حدود 1350 گرم رسیده ، خدایا الان مهرتاشم چه شکلی شده آخه ؟

مايع آمنيوتيك اطراف آقا مهرتاش حدود 700 گرمه اما با گذشت زمان مهرتاش جونم رشد می کنه و حجم بيشتري از شکم مامان رو  به خود اختصاص میده  و در نتيجه حجم مايع آمنيوتيك اطرافش كمتر میشه .

دیگه چشماش باز و بسته مي شن و می تونه  بين تاريكي و روشنايي تمايز قائل شه و حتي میتونه حركت يك منبع نور را به سمت عقب و جلو دنبال كند.دورت بگردم مادر آخه تو چرا اینقدر نازی

وقتیکه مهرتاش  متولد میشه چشماش را در بيشتر طول روز بسته نگه مي داره. هنگامي كه چشماش رو باز مي كنه مي تونه به تغييرات نور واكنش نشان بده. اما ميزان دقت بينايیش تنها 20/1 (يك بيستم) است، يعني فقط اشيائي را دقيقا تشخيص مي ده كه تنها چند سانتي متر با صورت او فاصله داشته باشن. آخی نازی چه بامزه ، بعدش کم کم بزرگتر میشه و بیناییش روزبروز بهتر میشه

بينايي طبيعي در بزرگسالان (براي افراد سالم) برابر با 20/20 (بيست بيستم) است.

 

اینم ازعکس گل پسر مامانی

 

بدو بیا بغل مامان بغلقلبماچ

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

لیلا
2 بهمن 90 21:40
به به به سلامتی گلکم داری به پایان راه نزدیک میشی انشالله به زودی تمام میشه و گل پسر رو در آغوش میگیری


مرسی لیلا جونم ایشالا با دعای خیر شما دوستای گلم